Salvador Dalí Multiple Sculptures Collection - Dalinian Dancer
달리는 춤의 예술에 매료되었고, 그것은 그의 삶과 작품에서 매우 중요했다. 그는 특히 모든 범위의 감정과 감정을 탐구하는 능력으로 알려진 플라멩코의 열정과 화려함에 끌렸다. 그는 스페인의 플라멩코 여왕 "라 차나"의 열렬한 팬이었으며, 종종 그의 애완묘 오셀롯을 끌고 그녀의 공연을 관람하곤 했다.
이 작품에서는 플라멩코 춤의 요소들을 볼 수 있다. 드레스의 주름, 낮은 드레스 목선라인, 그리고 뒤로 묶은 머리. 달리는 움직임의 감각을 완벽하게 포착하는 것 같다. 무용수는 활기차고 황홀한 모습으로 빙글빙글 돌고, 그녀가 움직일 때 치마의 층들이 펄럭이며, 청동의 묵직함은 활기찬 무용수의 가벼움과 대조된다. 달리의 작품에서 반복되는 모티브인 얼굴 없는 모습은 강렬한 리듬으로 우리를 유혹한다.
확신한 것은 달리가 느낀 발레에 대한 매력은 그의 작품에 많은 영향을 미쳤다는 것이다.
달리의 무대와 극장과의 긴밀한 관계는 1930년대와 그 이후에 디자이너와 드레스 제작자들과 협력하여 의상을 디자인하고 무대 세트에 기여했으며, 바차날레(1939년)와 트리스탄 푸(1936년)와 같은 리브레토를 썼다.
달리는 사르다나 춤을 다양한 그림으로 묘사했는데, 가장 유명한 작품은 그가 아주 어린 나이에 그린 마녀들의 사르다나(1918)이다. 그는 아버지가 카탈루냐의 전통 민속 무용인 사르다나를 사랑한 것에 영향을 받았다.
Dalí was fascinated with the art of dance and it was of great significance in his life and work. He was especially attracted to the passion and flamboyance of the flamenco, known for its ability to explore the full range of feelings and emotions. He was an avid admirer of the “flamenco queen” of Spain, “La Chana”, and would often watch her perform, with his pet ocelot in tow.
Elements of flamenco can be seen in this sculpture; the ruffles on the dress, its low neckline, and the hair pulled back in a bun. Dalí seems to capture the sense of movement perfectly. The dancer twirls around in a display of vitality and ecstasy, the layers of her skirt flaring out as she moves; the heaviness of the bronze contrasts with the lightness of the vibrant dancer. The faceless figure, a recurring motif in Dalí’s oeuvre, lures us in with her intense rhythm.
Undoubtedly it was Dalí’s fascination with ballet that influenced much of his artwork. His close links with the stage and theatre, meant he collaborated with designers and dressmakers throughout the 1930’s and beyond, designing costumes, contributing to stage sets and writing librettos, such as Bacchanale (1939), and Tristan Fou(1936 1938).
Dalí depicted the Sardana dance in various paintings, the most famous being The Sardana of the Witches (1918) which he painted at a very young age. He was influenced by his father’s love of the Sardana, a traditional folk dance of Catalonia where dancers form a circle and follow choreographed steps, holding hands.
Date : conceived in 1949, first cast in 1984
Material : bronze
Technique : lost wax process
Edition size : 350 + 35 EA
Height : 40.5cm
Edition : patina blue
Maquette : original drawing, Dalinian Dancer
Direct intervention (created by Dalí): the idea, image, and original maquette
Indirect intervention (created by artisans): lost wax process and patina
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